במסגרת המהלך, משרד העלייה והקליטה, אל על ורשות שדות התעופה משתפים פעולה כדי להעניק לעולים החדשים תחושת בית , כבר מהרגע שהם עולים למטוס. החל מהיום, דיילות ודיילי 'אל על' יברכו באופן אישי את העולים במהלך הטיסה, יעניקו להם ערכת נוחות ייחודית, ויכינו אותם לקליטה חמה בנתב"ג.
לאחר הנחיתה, העולים מתקבלים במתחם קליטה חדש, מרווח ומונגש בטרמינל 3, המאפשר להם לסיים את התהליך הביורוקרטי בליווי אישי, במהירות ובכבוד. הם מקבלים במקום את כל זכויותיהם: סל קליטה, תעודת עולה, תעודת זהות ראשונית, ביטוח בריאות ועוד – וכל זה כבר עם נחיתתם בישראל.
אמר באירוע עו'ד אביחי כהנא, מנכ״ל משרד העלייה והקליטה:'אלפי עולים צפויים להגיע הקיץ ממדינות שונות בעולם, והמשרד בהובלת השר אופיר סופר נערך להעניק להם חוויית עלייה אחרת – שמתחילה עוד לפני הנחיתה וממשיכה הרבה מעבר לדרכונים. חשוב לנו שירגישו מהרגע הראשון שחיכינו להם. שיתוף הפעולה עם אל על מעניק להם תחושת שייכות , כבר בגובה 30,000 רגל'.
מנכ'לית 'אל על' דינה בן טל גננסיה: 'במיוחד בתקופה מאתגרת כזו, אין יותר מרגש מלראות עולים חדשים מצרפת עולים לארץ במטוס של 'אל על', שנושא בגאווה את דגל ישראל על זנבו. גם אם ההתחלה לא תמיד קלה, אנחנו גאים ללוות אתכם במסע הזה. אין לנו ספק שלאט לאט תתאקלמו ותהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ותמשיכו למלא את מטוסינו בביקורים השונים בחו'ל. ברוכים הבאים!'
מהלך זה הוא חלק ממאמץ רחב של משרד העלייה והקליטה לשיפור חוויית השירות לעולים בנתב'ג. לאחרונה הושק המתחם החדש בטרמינל 3, שמרכז את כלל השירותים לעולה – תוך ליווי אישי ותשומת לב לפרטים הקטנים.
במשרד מדגישים: 'הקליטה היא לא רק תהליך טכני אלא גם חוויה רגשית, עמוקה, של שייכות. אנחנו רוצים שכל עולה יזכור את היום הזה כיום של אהבה, קבלה וחיבוק ישראלי'.


