בזמן שרבים מזהים חדשנות רפואית עם מכשור מתוחכם או טיפולים פורצי דרך, בית החולים כרמל בחיפה מוכיח שחדשנות יכולה לבוא גם מכיוון אחר לחלוטין: המערך הלוגיסטי.
בית החולים כרמל ביצע מהלך מקיף של הטמעה חכמה ורחבת היקף של המערכת הדיגיטלית החדשה במערכות האשפוז. המערכת החדשנית 'מקשת' מאפשרת ניהול חכם ומדויק של משימות בזמן אמת, שדרוג בתקשורת בין הגורמים השונים, שיפור משמעותי בשירות ובטיחות המטופל עם אפשרות לזיהוי מטופל באופן ממוחשב וחד משמעי.
המובילים את המהלך בכרמל הם יפתח רוזי, מנהל המערך הלוגיסטי , דב סימון, אחראי המשנעים הרפואיים, עינת נחום, מנתחת מערכות, ועמית ברק, איש המחשוב – צוות שמוכיח שחדשנות היא תוצר של שיתוף פעולה חוצה תחומים. יחד, הם ליוו בהצלחה את תהליך ההטמעה בכל מחלקות האשפוז, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של הצוותים והשטח.
דב סימון מנהל השינוע מסביר: 'אחד ההיבטים החדשניים במערכת הוא אופן השימוש הדיגיטלי והמדורג: כל קריאת שינוע מתקבלת במוקד, מועברת ישירות למשנע כולל פרטי המטופל, המשנע מאשר את קבלת הקריאה, יציאתו, זיהוי המטופל, וסיום המשימה . הכל באופן דיגיטלי דרך המערכת, ללא צורך בתקשורת קולית. והתוצאה: תיאום מושלם, צמצום טעויות, חיסכון בזמן, ושקיפות מלאה של תהליכים"'.
המערכת מציגה גם לוחות בקרה ודוחות ביצוע, ומאפשרת ניטור של זמינות המשנעים, כמות משימות, ביטולים ושינויים – מה שמקנה למנהלי הלוגיסטיקה שליטה ובקרה שתאפשר התייעלות ושיפור השירות למטופלים. אומרים רוזי וסימון: 'המערכת מהווה קפיצת מדרגה של ממש.היא מייעלת את הפעלת כוח האדם, מעלה את רמת הבטיחות והאיכות בשירות, ותורמת לחוויית מטופל טובה ומקצועית יותר'.
דורי בז'רנו המנהל האדמיניסטרטיבי של כרמל מסכם: 'עבודתם המקצועית של צוותי הלוגיסטיקה, השינוע הרפואי והמחשוב להקמת מערכת השינוע הרפואי החכם יקדמו וישפרו את רמת השירות האיכותי לטובת המטופל וצוותי בית החולים. בית החולים כרמל ימשיך למצב את עצמו בחזית החדשנות הדיגיטלית במערכת הבריאות הישראלית, תוך שילוב חכם של טכנולוגיה, צוותים מקצועיים ותודעת שירות גבוהה'.