סקר חדש בדק את מעמד מותגי הטחינה ומסתבר כי 61% מהצרכנים יגלו נאמנים למותג הטחינה המועדף עליהם. כתבה: רונית קיטאי. צילום: יעל האן

מחקר חדש של חברת גיאוקרטוגרפיה, בראשות פרופ' אבי דגני וד'ר רינה דגני, בדק את הרגלי הצריכה של טחינה בקרב הצרכן הישראלי ומה חשוב לו כשהוא קונה טחינה.

פורסם ב: 10/02/2025 12:27

סדרת הטחינות הגולמיות של חברת 'אחוה' . צילום: יעל האן
הצרכן הישראלי משתמש בטחינה בתדירות של 11 פעמים בחודש ומעדיף טחינה קודם בגלל הטעם .חברת 'אחוה' מדורגת מעל הממוצע ונתפסת כטחינה המהווה את המקסימום תמורה ביחס למחיר.

לפי המחקר, צרכנים מעידים כי הם צורכים טחינה בתדירות של 11.3 פעמים בחודש בממוצע, כשני שליש (33%) משתמשים בטחינה מספר פעמים בשבוע. 61% מעידים כי מותג הטחינה הגולמית חשוב, ותפיסת החשיבות עולה עם הגיל. על פי נתוני הסקר, אחוה ובארכה הם המותגים הבולטים ביותר במודעות של קהל הצרכנים. המודעות לאחוה גבוהה יותר בקרב דתיים-חרדים (60%, ביחס ל-37% חילונים).

המחקר נערך עבור חברת אחוה בקרב תושבים בישראל בגילאי 25 ומעלה, הצורכים טחינה בתדירות כלשהי ומהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה. על פי המחקר, המניע העיקרי להעדפת מותג טחינה מסוים, קשור עם הטעם, ולאחר מכן, בפער, המחיר והאיכות. זה מתנה כאשר נשאל הצרכן מהם הדברים החשובים לו בבחירת מותג טחינה (בלתי נעזר), אז הגורם החשוב ביותר הוא מחיר הטחינה, ולאחר מכן הטעם והאיכות. אחוה מדורגת מעל לממוצע ביחס לתפיסות של אמינות, איכות, טעם וכו', ומובילה במקום הראשון בכל הקשור למחיר משתלם.

על פי דו'ח סטורנקסט (ינואר 2025), חברת 'אחוה' מובילה את שוק הטחינה עם נתח שוק כמותי של 33.6% ונתח שוק כספי של 27%. אחריה חברת 'בארכה' עם נתח שוק כמותי של 23.5% ונתח שוק כספי של 24.6%. שלישית היא טחינה אלארז, המחזיקה נתח שוק כמותי של 14.1% וכספי 17.8 ואחריה הר ברכה עם נתח שוק כמותי של 5.1% וכספי 7.8%. המחיר הממוצע לקילו טחינה במותג אחוה עומד על 21.2 ש"ח, בארכה 24.6 ש"ח, אלארז 32.8 ש"ח והר ברכה 40 ש"ח. לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "פער המחיר הממוצע השנתי בין 'אחוה' ל'בארכה' עומד על כ-29% לכל אורך השנה. זהו מקרה חריג ומיוחד של יצרן המוביל את הקטגוריה ולא מנצל זאת לעשיית רווח, אלא מביא לצרכן מוצר מזון בסיסי במחיר זול כל כך'.
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור צרכנות :
*   חברת ד'ר פישר השיקה בסדרת EFFECTIVE CARE...
*   לסדרה האהובה של הג'ל הכחול עם שמן אורנים...
*   פיליפס מציגה את Philips Oneblade 360: מכשיר...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים