צוות הפיזיותרפיה בניהולה של הילה אשכולי יזרעאל נושא את הטיפול הפיזיותרפי והשירות בכל מטופל . הנושא השנתי שנבחר השנה ליום הפיזיותרפיה הבינלאומי הוא 'כאבי גב תחתון' .
הפיזיותרפיסטים גם משתתפים במרפאות האמבולטוריות, כגון CF ברונכיאקטזיות ו ALS פגים וטיפולי סחרחורת.
שירות הפיזיותרפיה בכרמל מונה 21 פיזיותרפיסטים מוסמכים והוא מטפל במאושפזי בית החולים, ובנוסף נותן שירות לעובדי בית החולים ומשתתף בוועדות השונות ביניהן ארגונומיה, חוסן, איכות ובטיחות, בריאות העובד, שמטרתן לקדם את בריאות הצוותים והמטופלים.
הילה אשכולי יזרעאל מנהלת השירות : 'אנחנו רואים חשיבות גבוהה במתן שירות ומענה מקצועי, זמין, איכותי ונגיש לכלל מאושפזי בית החולים, לבני משפחותיהם ולמלווים מטעמם. העבודה הינה בצוות רב מקצועי במטרה למקסם ולייעל את הטיפול, לאפשר למטופלים להתחיל להשתקם כבר מיום האשפוז הראשון, למנוע סיבוכי אשפוז וירידה תפקודית בקרב המטופלים ולקבל החלטות משותפות לגבי תוכנית המשך הטיפול לאחר שחרורם.
קיים קשר הדוק בין הפיזיותרפיסטים שעובדים בבית החולים 'כרמל' לקהילה וישנה העברת מידע סדורה לגבי מטופלים שזקוקים להמשך טיפול פיזיותרפיה במטרה לשמר רצף טיפולי. צוות הפיזיותרפיה של כרמל ממשיך ללמוד ולהתעדכן ע'י יציאה לתארים מתקדמים ,הכשרות חיצוניות וקורסים פנימיים לצוות הבית חולים.
השנה יפתח קורס משותף לפיזיותרפיסטים של בית חולים 'כרמל' ושל 'כללית' מרחב חיפה-גליל מערבי בתחום הטיפולים הנשימתיים במטרה להעמיק את שיתופי הפעולה ולהגדיל את מאגר הידע בתחום. בנוסף לשיתופי פעולה אקדמיים חדשים עם אוניברסיטת חיפה בתחום המחקר'.
מנהלת השירות הילה אשכולי יזרעאל מציינת עוד כי קיימים מספר פרויקטים ייחודיים שהפיזיותרפיסטים מובילים כגון מרפאה מרחבית אורתופדית שמשתתפים בה פיזיותרפיסטים ואורתופדים מבית החולים והקהילה, הנפגשת אחת לרבעון ודנה בתיאורי מקרה ייחודיים, פרויקט הדרכת מטופלים טלפונית של מטופלים ששוחררו ממיון לביתם לאחר שברים והפניה ליחידה להמשך טיפול במידת הצורך.
פרויקט שימוש באפליקציית WIZECARE שמטרתה עידוד מטופלים לתרגול עצמאי מול האפליקציה עם תוכנית ייעודית שמותאמת לכל מטופל ע'י הפיזיותרפיסט שמטפל בו , הדרכות פרטניות וקבוצתיות בנושא הארגונומיה בעבודה וחשיבות פעילות גופנית, הדרכה מרחוק להורים שילדיהם השתחררו מהפגייה ועוד.
'אנחנו נמשיך לעבוד ביחד, כצוות, כמשפחה מתוך ערכים של רעות, חתירה למצוינות והמשך עשייה מגוונת ומשמעותית" מסכמת הילה, " והכל במטרה לתת את השירות והטיפול המיטבי לכל מטופל ולכל אדם'.