יעקב מלאך יו'ר חברת 'אחוה' מברך את ניר ברקת על דרישתו להקפאת העלאות מחירים. כתבה: רונית קיטאי. צילום: אילן ספירא

מוצרי 'אחוה' ('אחדות' נמוכים כל כך ולמרות האיכות המעולה שלהם, מותירים את מתחריהם מאחור מבחינת המחיר לצרכן. מכתבו של יעקב מלאך,מוצג כאן במלואו. יצא מלאך...

פורסם ב: 11/02/2024 10:18

לכבוד
ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה.


הנדון: מענה לפנייתך

מכתבך: הקפאת העלאות מחירים או כניסה "לרשימה השחורה".

נכבדי,

אנו מברכים על כל יוזמה להקטנת יוקר המחייה בישראל. מזה עשרות שנים, "אחוה" הינה נושאת הדגל הצרכני ומקפידה כי כל מגוון מוצריה ימכרו במחירים נוחים ומשתלמים לציבור לקוחותינו בישראל.
אחדות בע"מ ("אחוה") הינה הפתרון וההוכחה כי ניתן להילחם ביוקר המחייה בישראל ולראייה, מצ"ב טבלה המציגה את נתח השוק הכמותי והכספי ובנוסף המחיר הממוצע לצרכן לשנת 2023 בשוק הטחינה הגולמית (לפי נתוני סטורנקסט):
מותג נתח שוק כמותי 2023 נתח שוק כספי 2023 מחיר ממוצע לצרכן 2023
אחוה (אחדות) 31.1% 29.3% 21.6 ₪
בארכה (אסם) 25.9% 24% 26.1 ₪
אל ארז (סוגת) 13.2% 18.7% 32.4 ₪
ירושלים (ויסוצקי) 5.9% 6.6% 31.6 ₪
הר ברכה 4.1% 6.6% 38.9 ₪

הן המחיר הממוצע לצרכן והן הפער המשמעותי בין נתח השוק הכמותי לכספי, מעידים כי "אחוה" הינו מותג "פרו-צרכני" מובהק ובולט וכך אנו מתנהלים שנים רבות. פער המחיר בין המותג המוביל "אחוה" למותג השני בקטגורייה, עולה על 20%!!!. אין דוגמאות רבות למותג מוביל שהוא גם המותג הזול בקטגורייה.

בכל מגוון מוצרי המפעל: טחינה גולמית, חלוה לסוגיה, מוצרי מאפה, סירופ לשתייה וממרחים מבוססי טחינה, "אחוה" מציע לצרכן בעקביות ובהתמדה, תמורה הולמת לכספו ומהווה דוגמא כי מוצרי מזון איכותיים יכולים להימכר בישראל במחיר משתלם לצרכן, גם בהשוואה למדינות העולם. הלכה למעשה, במוצרים אותם "אחוה" מייצרת – אין יוקר מחייה בישראל.

לעניין ההכרח בעליית מחירים למגוון הטחינה הגולמית, טחינת "אחוה" מיוצרת מחו"ג אחד בלבד והוא השומשום, אשר מיובא מאתיופיה דרך נמל ג'יבוטי. אם מחיר טון שומשום בתחילת 2023 היה 6,250 ₪ לטון, הרי שמחירו האמיר בסוף השנה ל – 7,900 ₪ לטון. בתחילת שנת 2024 רכשנו שומשום אף במחיר של 8,600 ₪ לטון. עלייה של קרוב ל – 40%. עלות ההובלה הימית התייקרה מ – 63$ עד ל – 170$ לטון.

מפעל שמדיניותו העסקית היא למכור במחיר זול כל השנה ויתעלם מסביבתו העסקית ומהתייקרות דרקוניות במחיר חומר הגלם היחיד במוצר, לא יכול לשרוד. בטוחני כי תסכים, במיוחד לאור טבלת המחירים המצ"ב, שאם טחינת "אחוה" תפסיק לייצר, מצבו של הצרכן בישראל יורע.

אם וכאשר מחיר השומשום ירד, מדיניותינו העסקית היא להוריד בהתאם את מחיר המוצר לצרכן. כך נהגנו תמיד וכך ננהג גם בעתיד. אנו תקווה כי מחירו אכן יירד בחודשים הקרובים."אחוה" הינה הוכחה חייה כי ניתן להילחם ביוקר המחייה בישראל, במגוון מוצרים רחב ולאורך עשרות שנים. אנו מהווים פתרון לעניין ולא הבעיה, כפי שהינך מנסה להציגנו.

מפעלנו ביצע ירידת מחירים באמצע שנת 2023. אם במקום ירידת מחירים זו, היינו מעלים את המחיר, עדיין היינו המותג הזול בישראל. מאז פתיחת המלחמה, "אחוה" מציגה על מוצריה את הסלוגן: "בשבילי – מוצר ישראלי" בסמוך לדגל המדינה. אנו גאים בפועלנו ותומכים ללא סייג בתעשייה ישראלית, ציונית וערכית.

בכבוד רב
יעקב מלאך
יעקב מלאך יו'ר חברת 'אחוה'. צילום: אילן ספירא

 
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור צרכנות :
*   לי בירן, זמר, שחקן ואבא טרי לנבו בירן...
*   BETTER SODA הפתעה מבית 'שוופס'. לראשונה...
*   ב'סולתם' לא פוסחים על מבצעי החג. יצרנית...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים