חדרי המיון של מרכז רפואי 'כרמל' ממשיכים להוביל ולהצטיין. כתבה: רונית קיטאי. צילום: אלי דדון

בסקר חווית המטופל המעודכן של משרד הבריאות, בי'ח 'כרמל' נמצא במקום הראשון בקבוצת בתי החולים הבינוניים, והוא מהראשונים בחמישיה הראשונה מבין כלל בתי החולים בישראל

פורסם ב: 13/03/2022 09:24

ד'ר סלים חלבי מנהל מלר'ד מבוגרים ומנהלת הסיעוד במלר'ד יפעת אלון. צילום: אלי דדון דובר בי'ח כרמל
''כרמל' גם מציג גם את שיפור מהגדולים ביותר עם קפיצה של % 6 לעומת המדידה הקודמת. מנהל בית החולים ד'ר אבי גולדברג: 'אני גאה בצוותי כרמל, זהו הישג מצוין ושיפור משמעותי לביה"ח לאחר שנתיים קשות ומאתגרות. הציון משקף את האיכות והחוסן של הצוות את האנושיות והמקצועיות בטיפול בכרמל '..

סקר חווית המטופל לשנת 2021 של משרד הבריאות העניק לחדרי המיון של מרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית את הציון המסכם % 81 והוא ממוקם מהראשונים בקטגוריית בתי החולים הבינוניים בישראל.

מי שמוביל את חדר המיון (מלר'ד) כרמל עם קפיצה משמעותית של7% לעומת הסקר הקודם, ד'ר סלים חלבי מנהל מלר'ד מבוגרים : 'אנחנו גאים להעניק בכרמל שירות מקצועי ואמפתי ושמחים על האמון והמשוב המצוין מהמטופלים שלנו. אנחנו מתחזקים לאורך זמן שביעות רצון גבוהה הנובעת מהמסירות ואהבת האדם הנטועה בכל אחת ואחד מאנשי הצוות. כולם, מהסגל הרפואי, דרך הסיעוד ,כוחות עזר והצוות אדמיניסטרטיבי, כולם עובדים מתוך שליחות אמיתית וזה ניכר בתוצאות'.

מלר'ד 'כרמל' משרת מאות אלפי תושבים מכל אזור חיפה קריות והצפון. בשעריו עוברים בכל שנה קרוב ל- 80,000 מטופלים המקבלים שירותי אבחון מהירים ומקצועיים בכל הדספילנות הרפואיות. המלר'ד בולט ומצטיין במתן שירות מקיף ומלא תוך סיכום ואבחנות מהירות ומלאות לטובת המטופלים.

קרן מרום מנהל השירות וחווית המטופל אומרת: 'ממצאי הסקר משקפים מאות אלפי מגעים של אנשי הצוות השונים במיון עם מטופלים, החל מהפקידים, דרך כוחות העזר, המשנעים, המנקות, טכנאי הרנטגן, הרופאים והאחיות, כל אחד מהם רואה את המטופל ומנסה להקל על הכאב ועל הלחץ בו המטופל נמצא, כל זאת בסביבת עבודה מאתגרת ומשתנה משעה לשעה. אני שמחה שהמטופלים מעריכים את הטיפול שניתן להם ומרגישים את האכפתיות והדאגה להם'.

סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה, ילדים ומבוגרים, שמפרסם משרד הבריאות לשנת 2021 בדק את כלל בתי החולים בישראל ( 29 במספר).המדדים שנבדקו בין השאר הם: תנאים סביבתיים, זמני המתנה, רצף הטיפול, מתן מידע והסברים, יחס וכבוד למטופל, טיפול בידיים טובות ושביעות רצון כללית.

יפעת אלון מנהלת הסיעוד במלר'ד : 'חדר המיון שלנו הוא הפנים של בית החולים והמקום הראשון אליו מגיעים המטופלים. הקשבה למטופל ולצרכיו, זיהוי הבעיה הרפואית, הבנת מערכת התמיכה הסובבת אותו, חשיבה קלינית רציפה, עבודה יעילה מול ממשקים רבים והרצון האנושי והבסיסי לעזור לזולת - מאפיינים ומנחים את אנשי המיון. אני גאה להשתייך לצוות המובחר והמופלא הזה. צוות שעומד איתן, על אף העומסים הרבים, מגלה חוסן אישי וציוותי ונותן מכל הלב את הטיפול המקצועי, האדיב והמסור ביותר'.

סקר חווית המטופל נערך בחודשים מאי נובמבר 2021 והוא סקר נוסף וחשוב בשורת הסקרים שמשרד הבריאות עורך אחת לשנתיים כחלק מהתוכנית הלאומית של סקרי חווית המטופל.

לגבי מיוני הילדים עולה מהן הסקר כי במיון הילדים בכרמל % 92 מההורים הרגישו שהילד שלהם נמצא בידיים טובות .
במיון ילדים כרמל עוברים ונבדקים בכל שנה כ 10,000 ילדים והמספרים ממשיכים לעלות. מיון הילדים מטפל בילדים מכל אזור חיפה קריות יישובי חוף הכרמל ועד טבעון ויוקנעם שבעמקים. מתינוקות שרק נולדו ועד לילדים ונערים בוגרים בגיל 18 ." אחד היתרונות הבולטים שלנו במיון הילדים שלנו הוא ההסתכלות על המטופל ומשפחתו כמשפחה וכיחידה אחת" מסבירה ד'ר מיוריאל קונופניקי מנהלת מלר'ד הילדים בכרמל.

אומרת פאתן זיידאן מנהלת הסיעוד של מיון הילדים: 'מיון ילדים 'כרמל' זה מקום מיוחד .כאן עובדים יחד צוות רב מקצועי בשיתוף פעולה מדהים, וזה מתבטא בקשר הבין אישי הטוב בין אנשי הצוות בכלל אם זה אחיות, מתמחים ורופאים בכירים וצעירים. מזכירות, כוח עזר ועובדת סוציאלית. רואים שהצוות בא בכיף לעבודה, ונותן את כל כולו לטיפול בילדים ובמשפחותיהם, בצורה מקצועית ,מכבדת, עם שיתוף המטופל ומשפחתו בטיפול לאורך כל השהייה במיון. הצוות משתדל לבדוק כל ילד עם אמצעים רבים להסחת דעת ועם מינימום כאב בכי וחרדה ולא פעם נאמר לנו הפכתם את השהייה שלנו ל'חוויה' חיובית.בסופו של דבר ההערכה החיובית שאנו מקבלים מהמשפחות זה מה שנותן לנו את הכוח להמשיך בעבודה ומכל הלב ובצורה הכי מקצועית'.

מסיכומי סקר משרד הבריאות עולה כי שני שליש מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 8-10 . כ 70% מוכנים להמליץ על המיון בו ביקרו. 77% הרגישו מטופלים בידיים טובות. ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל 84% . מידע ובהירות הסברים 79% , ורצף טיפולי 77%. רק 28% מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני המתנה במיון.

ד'ר אבי גולדברג מנהל 'כרמל' סיכם את נתוני סקר משרד הבריאות: 'פעם אחר פעם, מוכיחים צוותי 'כרמל' שאנושיות ומקצועיות חסרת פשרות מובילה להישגים. העובדה שאנשי בית החולים זוכים לציונים כאלה בשנה כל כך מאתגרת, מביאה לידי ביטוי את איכות אנשינו ויכולותיהם להתמודד. לתושבי חיפה והצפון ולכלל באי בית החולים, יש במה ובמי להיות גאים'.
ד"ר מיוריאל ומנהלת הסיעוד פאתן. צילום: אלי דדון דובר בי'ח כרמל

ד'ר סלים חלבי מנהל המיון בעת הטיפול בחולה. צילום: אלי דדון דובר בי'ח כרמל

צוות מיון 'כרמל' מורחב. צילום: אלי דדון דובר בי'ח כרמל

צוות מיון ילדים 'כרמל'. צילום: אלי דדון דובר בי'ח כרמל

שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור בריאות :
*   דו"ח משרד הבריאות קובע: המרכז הרפואי...
*   מחקר גרמני-ישראלי: כיצד לבלום חלבונים...
*   נשיא אל'י ערן צימרין מדווח על זינוק...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים