כוהנת אורח החיים הבריא חלי ממן הכינה 'סוכת בריאות'. צילום: אורן סונגו

זכות הדיבור מוענקת לחלי ממן אשר אומרת: 'השנה נאחל לעצמנו סוכת בריאות. כל שנה אנחנו ניגשים חרדים לתקופת החגים. חוששים שנעלה במשקל בגלל ריבוי ימות החג והחופש שמלווים בסעודות דשנות. השנה נעצב סוכת בריאות כדי לעבור את החג ללא חששות'

פורסם ב: 09/09/2021 11:10

חלי ממן. צילום: אורן סונגו
חלי ממן מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא ממליצה לעצב סוכת בריאות כדי להצליח לעבור את החג ללא חששות, בבריאות ובשלום עם עצמנו.

להלן הטיפים שלה עם הסברים בצדם, לבניית סוכה בריאה וטובה:

1. מתחילים בילדים – שיפודי פירות במקום קעריות סוכריות. כבכל שנה האורחים המרוגשים ביותר בסוכה הם הילדים. קופצים להתארח, להציץ, להשוות וכמובן לטעום מקערית הסוכריות. השנה, במקום לקנות להם המון מתוקים שלהם ולנו הם ממש לא טובים, נשקיע בשיפודים ובחיתוך פירות. נרוויח פעמיים גם תהיה חוויה ביחד של יצירת שיפודים משותפת, וגם יהיה לנו קל מאוד לבחור בריא ולהרגיש שעשינו משהו טוב עבור ילדנו, ועבור עצמנו.


2. סוכות הוא חג של טבע. את אוירת הטבע של החג מכניסים גם לסוכה ולפיה עורכים את השולחן. כל ארוחה מתחילים בירקות ובסיומה, אחרי הפינוי והניקיון, מניחים קערת פירות וירקות שטופים ומזמינים לאכילת ביניים בריאה ומספקת.

3. מים זה הכי טבעי שיש - ואם בטבע עסקינן אז אי אפשר כמובן לפספס את המים. המים כמו שהם מקוריים וטובים הם הבחירה הכי טובה עבורנו. השנה נשתדל להקפיד שבסוכה שלנו מגישים יותר מים ופחות משקאות אחרים עם תוספות מתוקות וצבעוניות.

4. עריכה בריאה : צלחות וכוסות קטנים וכפות הגשה בגודל רגיל (ולא ענקיות) יעזרו לנו לא להגזים עם הכמויות שאנחנו מעמיסים בצלחת בחג הסוכות. חג הסוכות נמשך 7 ימים, עם הרבה חגיגות, אירוחים וארועים. לכן, הקפדה על מידות תעזור לנו במיוחד בחג הזה. כי אחרת החריגות מצטברות ונהיות משמעותיות כתוצאה מריבוי הארוחות.

5. מזנון זה בריא: כשמשאירים את המזונות העיקריים קצת רחוק, על השיש, מחוץ לסוכה או בשולחן נפרד, זה מחייב חשיבה נוספת לפני לקיחת תוספת. הרי כדי לקחת עוד צריך לקום, לזוז ולפעמים אפילו לעמוד בתור. הדקות האלו מספקות לנו הזדמנות לחשוב ולהחליט אם באמת אנחנו רוצים תוספת או שנסתפק במה שכבר אכלנו.

6. בלי טלויזיה - שמתם לב שבסוכה אפשר סוף סוף לשבת ולאכול בשקט בלי קולות רקע של הטלויזיה? החג הזה ממש מכריח אותנו לצאת מנקודת הנוחות ומההרגלים הלא כל כך בריאים. אז השנה מנצלים את ההזדמנות ולא מעבירים את כאבל הטלויזיה לסוכה. כך נצליח להנות מהתרכזות באכילה, משיחה ומקצת שקט. כל מה שצריך לארוחה בריאה וטובה.

7. קישוטים ספורטיביים – השנה נקשט את הסוכה גם בתמונות יפות של טבע שצילמנו בסביבה. התמונות יעודדו אותנו ואת האורחים לצאת לסיור, להניע את הגוף, לנשום אויר ולהתבונן בהשתנות הטבע בעונת המעבר היפה הזו. הכי בריא שיש.

8. תכנון מראש: כדי שחג הסוכות לא יהפוך לחג של רביצה בסוכה ואכילה בלי סוף כדאי לתלות בכניסה לסוכה הצעה לתכנית של סדר יום: זמני הארוחות (כדי שלא נמצא את עצמנו מגישים, אוכלים ומנקים כל היום) והצעה לפעילויות – אטרקציות בסביבה, טיול משפחתי, זמן קריאה ומשחק וכד'. כהורים זה יעזור לנו להעביר את ימות החג בשפיות ובבריאות, והילדים ישמחו גם הם לתכנן ביחד ולמצות את ימות החג בצורה טובה עם פחות מריבות ורביצות משועממות.

חג הסוכות מעודד אותנו לצאת החוצה, לסוכה ומהווה בכך הזדמנות מצוינת לטעימה מהרגלי אכילה בריאה. הרגלים אחרים שהבית לא תמיד מאפשר בגלל שבבית הכל כל כך זמין וקרוב וקורץ. הסוכה בחוץ מנתקת אותנו לרגע, עוזרת לנו לחשוב מחדש ומזמינה אותנו להתנסות בהרגלים בריאים. מתוך חוויות האכילה ועיצוב הסוכה שהצענו, מומלץ לקחת הרגל אחד ולהמשיך איתו לאורך השנה וכך סוכתינו הבריאה לא רק תעזור לנו לשמור על הגזרה במשך החג עצמו, אלא גם תהווה עבורנו קפיצת מדרגה להרגלים טובים על פני השנה כולה.
סלט פירות משודרג. צילום: באדיבות חלי ממן

 
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור בריאות :
*   שתי דוקטורנטיות נמנות על האחיות שקיבלו...
*   לאחר שארה'ב אישרה כניסה למדינה עם...
*   מאמה מיה. איזו בשורה נפלאה. רובוט דה...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים