מהם כללי הברזל שיעזרו לכם לשמור על אורח חיים בריא לפי שיטת התזונה שפיתחה מורן שטרום? כתבה: שרון בן-פורת. צילום: שירן כהן שי

מורן שטרום יועצת לאתר GUILTY, נטורופתית ND ושפית ל-raw food. מתמחה בצמחי מרפא, ארומתרפיה ופרחי באך היא גם מנחת סדנאות בישול בריא, מטפלת פרטנית בקליניקת 90%10 – שיטת טיפול שהיא פיתחה

פורסם ב: 21/10/2020 02:18

מורן שטרום בשתוף פעולה עם אתר GUILTY. צילום: שירן כהן שי
חמשת כללי הזהב שיעזרו לכם לשמור על אורח חיים בריא לפי שיטת התזונה - 90%10 הם:


1. עודדו את מנגנון פינוי הגוף.שלבו סיבים תזונתיים טבעיים באופן יום יומי בתזונה שלכם. הם יאיצו את חילוף החומרים בגוף ויעזרו לניקוי רעלים הכי טבעי שיש.דעו שמומלץ 25 גרם סיבים לנשים ו 35 גרם סיבים לגברים במהלך היום.

איך עושים זאת?

בכל פרי וירק ישנה תכולה גבוהה של סיבים, כמו כן בדגנים מלאים וקטניות, כך ששילוב 2 פירות, 4 ירקות ו-2 פרוסות לחם מקמח מלא, יספקו את תכולת הסיבים היומית.

רוצים TIP90%10 סופר פשוט ובריא?

תוכלו לקנות בקלות בכל סופר שקית סובין שיבולת שועל ולהוסיף כף עד 2 כפות לכל תבשיל, מרק ואפילו חביתה.

2. מבשלים? הוסיפו מים.

המירו את צריכת השמן בבישול, במחצית מים,כן. זה נפלא! מכינים חביתה? מטגנים בצל? על כל כף שמן הוסיפו כף מים, כך תחתכו את צריכת השמן בחצי וכך מבלי להתאמץ תוכלו להוריד במשקל ולרזות באופן בריא נכון.

3. כמה לשתות? בהתאם למשקל שלכם.

מים זה חשוב, השאלה אם כמה שיותר, הרי זה משובח? אז זהו, שלא. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שלכל גוף יש את צריכת המים החיונית לו. לכן, הקפידו לשתות בהתאם למשקל הגוף שלכם.לכל ק״ג משקל גוף, שתו 30 מ״ל מים ביום.

רוצים לדעת איך לחשב?65 ק'ג - 30 מ״ל מים = 1,950 מ״ל מים ביום, כלומר כמעט 2 ליטר.

4. נשנושים לחלשים?

אנשים בריאים נמנעים ממתוקים? בבסיס שיטת 90%10 יש מקום של כבוד ל 'שעת בא לי' המאפיינת את השעות 16.00-17.00 ולה חשקים משלה.הכרה ומענה לחשקים אלו הוכחה כמסייעת לשמירה על הרגלי השיטה לאורך שנים.

רוצים TIP90%10 סופר פשוט ובריא?

שלבו את משקה 90%10 יחד עם פרוסת לחם מקמח מלא ללא שמרים עם כפית טחינה מלאה משומשום טרום נבוט וחצי כפית דבש מלכות.כך גם תשתו משקה חם ומפנק שיספק תכולת ויטמיני B לאנרגיה בשעות המאתגרות ופרוסה המפנקת סיבים תזונתיים, כמות סידן גבוהה וסגולות המרפא מעולם הדבורים.
מי אמר ״בא לי״ ולא קיבל?

5. דופמין חברים, דופמין.

מי מאתנו לא יודע שסטרס משפיע על איכות החיים ועל בריאות הגוף?

שמענו לא פעם שעדיף להימנע מתחושות מועקה ולחץ, אך למרתון החיים במאה ה-21 קצב וחוקים משלו. אם לא נוכל להשפיע באופן ישיר על קצב ותובענות החיים, נוכל להשפיע על האוכל שאנו צורכים -להתמודדות עם המצב.

הדופמין משמש כהורמון ובנוסף מוליך עצבי המשפיע על מערכת העצבים ועל המוח, יש שיקשרו אותו למשפחת הורמוני האושר וישפיע על רוגע והתמודדות עם סטרס.

אבל איך בעצם מספקים אותו לגוף?

בכדי לספק לגוף דופמין, יש לספק תכילה את חומר המוצא הנקרא - טירוזין.את הטירוזין הגוף לא יודע ליצר בעצמו ולכן צריך לקבל אותו מבחוץ
ולא תאמינו עד כמה פשוט לשלבו בתזונה שלנו. הטירוזין נמצא בקפה, שקדים, תפוחים, אבוקדו, בננות, עלים ירוקים, סלק, שומשום רוזמרין, אצות, תה ירוק וכורכום.

רוצים TIP90%10 סופר פשוט ובריא?

שלבו מנה של סלט אצות מתובל בשומשום לצהריים ותוספת סלט עלים ירוקים מתובל ברוזמרין ושברי שקדים מידי יום.
כי החיים קצרים וצריך לחיות אותם הכי טוב שאפשר'.
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור בריאות :
*   דיפלומטיה בימי הקורונה: שגרירי נפאל...
*   מדליית זהב לטנ'ק: טכנולוגיה נגד קורונה...
*   יום המודעות למניעת אלימות נגד נשים...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים