הפורום הבינמשרדי בראשות משרד התחבורה אימץ את עמדת עירית חיפה וממליץ על מנהור מסילות הרכבת. צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

הפורום שכלל נציגות של משרד התחבורה, מינהל התכנון, משרד האוצר, רכבת ישראל ועיריית חיפה, אימץ את עמדת העירייה בה תמכו גם לשכת התכנון של מחוז חיפה, רכבת ישראל, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, המועצה הלאומית לכלכלה ארגוני הסביבה ורשות מקרקעי ישראל.

פורסם ב: 13/07/2020 11:45

צילום :ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
ראש העיר חיפה ד'ר עינת קליש רותם: 'מדובר באירוע משמעותי וחשוב לחיפה, אם כי זה עדיין לא סוף פסוק. את הפעילות הציבורית שלי התחלתי במאבק לפתור את בעיית מסילות הרכבת בעיר ואנחנו נמצאים כעת בשלב אופטימי ומעודד בתהליך. אנחנו בעיריית חיפה רותמים את הגופים הפוליטיים ובהם רמ"י, משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד ראש הממשלה, על מנת לגייס את הכספים הנדרשים להשלמת הפרויקט, שעלותו גבוהה. השלמת המהלך הזה היא צעד חשוב בדרך להחזיר את חיפה למקומה כבירת המטרופולין. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות למהנדס העירייה, אריאל וטרמן, על תרומתו המכרעת בסוגיה המורכבת הזו'.

הפורום שהוקם ע'י הות'ל (הועדה לתשתיות לאומיות) לגיבוש המלצה מוסכמת לפיתוח רשת מסילות רכבת בתחום העיר חיפה, סיים את מלאכתו והגיש את המלצתו למינהל התכנון במשרד הפנים.על פי המלצת הפורום, כל מסילות הרכבת בתחומי העיר חיפה יעברו במנהרה מתחת להר. המסילות תכלולנה שתי מסילות מהירות ושתי מסילות פרבריות. מסילת הרכבת הקיימת תוסב לרכבת קלה שתשרת את כל מרחב העיר התחתית ושכונות החוף מבלי ליצור חייץ בין העיר לים.

המלצת הפורום נותנת מענה הן להיבט הסביבתי והן לשירות התחבורתי לכל תושבי המטרופולין וצפון המדינה. באם תתקבל ההמלצה יוסר החייץ בין העיר לים, יעילות התחבורה הציבורית תשופר באופן דרמטי, תושבי המטרופולין יוכלו להגיע במהירות לכל רחבי הארץ ובתוך כך תואץ גם התחדשות שכונות החוף והעיר התחתית.

(רוני גרוסמן)
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור רוח צפונית :
*   יוני ציבלין החיפאי הוא מנהל תחום מכולות...
*   מה משתף עורך דין רני פינגרר החיפאי...
*   היכן נמצאת עכשיו עו'ד לימור מגן? כתבה...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים