בת חן כהן, מנהלת המחלקה לתזונה ודיאטה, דיאטנית קלינית M.Sc במרכז הרפואי 'בני ציון' על שינוי בתפריט המשפחתי. צילום: דב בוניס

בת חן כהן מעניקה שישה טיפים קלים ליישום המומלצים גם בחזרה לשגרה

פורסם ב: 11/05/2020 19:34

בת חן כהן מנהלת המחלקה לתזונה ודיאטה, דיאטנית קלינית M.Sc במרכז הרפואי' בני ציון'. צילום : דב בוניס
אומרת בת חן כהן: 'מציאות חדשה משנה הרגלים. נאלצנו להמציא את עצמנו מחדש, כמו שאומרים. זו הייתה הזדמנות יוצאת דופן לקנות אוכל בריא, לבשל, ולשבת עם בני הבית סביב שולחן האוכל, ואפילו להתאמן יותר ביחד ולחוד. כאשר אנחנו חוזרים בהדרגה אט לשגרה המבורכת כדאי לאמץ מספר כללים:

1. קניות: השתדלו לצרוך כמות גדולה של ירקות ופירות, מוצרים דלי שומן ועשירים בסיבים.

2. היערכות בבית: שיטפו את הירקות והפירות לפני האיחסון כדי שיהיו זמינים יותר לאכילה מהירה.

3. תדגישו לבני המשפחה לאכול פרי או ירק בארוחות הביניים במקום חטיפים וממתקים.

4. הכנה מראש: הקפיאו פירות טריים לשייקים קייציים מרעננים, טחנו עשבי תיבול והקפיאו בקרחוניות קטנות וצרו לכם 'תיבוליות' טיבעיות ובריאות בהרבה מאלו התעשייתיות.

5. הכנת מזון: בישול ביתי של חומרי גלם טריים ובריאים הוא מומלץ כאמור, אך בכדי לשמור על ערכים תזונתיים השתדלות לאדות, לאפות, ולצלות בתנור, וטגנו פחות.

6. תשתדלו לאכול ארוחות משפחתיות. לפחות פעם ביום. למי שלא יודע הרי שזה תורם לתקשורת טובה ונעימה יותר עם בני המשפחה וגם מקנה הרגלים בריאים. זכרו כי אתם מודל לחיקוי.
שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור בריאות :
*   שני מכשירי דפיברילטור של מד'א הוצבו...
*   מד'א בחזית המאבק במניעת התפשטות נגיף...
*   במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים