'כללית' בשירות בתקופת הקורונה. הפעלת שירות שיחה טיפולית עם רופאי המשפחה, הילדים ומעתה גם המומחים במרכזים הרפואיים. כתבה: רונית קיטאי

הכוונה למרכזים הרפואיים 'לין', 'זבולון' המרפאות היועצות הגדולות (נהריה, כרמיאל, עכו, נהריה, סכנין) כי 'כללית' מחפשת דרכים נוספות להמשיך ולהעניק טיפול, גם כאשר לא מתקיים מפגש פרונטלי בין מטפל ומטופל, נוכח מגבלות מגפת הקורונה. ד'ר לילך צולר המנהלת הרפואית של 'כללית' במחוז חיפה והגליל המערבי מסבירה

פורסם ב: 22/03/2020 19:32

ד'ר לילך צולר. צילום :רונית קיטאי
בנוסף לכך מסתמנת ירידה של עשרות אחוזים בהגעה של מטופלים למרפאות ראשוניות ובשעור גבוה יותר לרופאים היועצים במקצועות השונים, גם של אלה שיש להם תור מוזמן. לאחר ש'כללית' הנהיגה כבר שירות תיאום תור לפגישה טלפונית עם רופא המשפחה והילדים ונרשמת הצלחה רבה לשירות זה, הוא הורחב למתן ייעוץ בוידאו צ'ט ולשם כך נפרסת תשתית אלקטרונית מתאימה. מעתה מיושם השירות גם לתחום הרפואה היועצת של 'כללית'.

המומחים היועצים במרכזי הבריאות של כללית לין, זבולון והמרפאות היועצים הגדולות בגליל המערבי (נהריה, עכו, כרמיאל, סכנין) החלו ליזום שיחת טיפול טלפונית אל חולים שאמורים היו להגיע לפי תור מתוכנן שקבעו ולא הגיעו. הם מופתעים לקבל שיחת טלפון יזומה של המומחה שמנהל עמם שיחה טיפולית, בעודו נעזר במידע הרפואי בתיק הממוחשב. בעיות רפואיות רבות מטופלות בדרך זו, ממש כמו במפגש במרפאה. בימים הקרובים יתאפשר גם זימון מתוכנן של תור טלפוני לרופא היועץ באמצעות האפליקציה או האתר.

מסבירה ד'ר לילך צולר המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה והליל המערבי: 'חשוב לנו להמשיך ולטפל בחולים, בעיקר מי שנזקק למעקב על ידי יועץ כדי לשמור על בריאותו. במקצועות רבים יכול הרופא בשילוב של שיחה עם המטופל ועיון בתיק הרפואי ותוצאות בדיקות, להדריך את החולה ולהתאים לו המשך טיפול.

הדבר נכון בעיקר במקצועות כגון המטולוגיה, אנדוקרינולוגיה, כבד, חולי ריאות שנמצאים בסיכון גבוה במיוחד וחשוב שלא יצאו מהבית ועוד. בנוסף לכך מתנהלות שיחות טיפוליות בטלפון או בווידאו צ'ט בתוכנה ייעודית השומרת על פרטיות המטופל, ע'י רופאי מערך בריאות הנפש שלנו. מעבר למתן טיפול ללא דחייה על אף מגבלות הקורונה, המטופלים מדווחים שהשיחה מעניקה להם גם רוגע נפשי ביודעם שהם בהמשך מעקב והרופא שוחח עמם והעריך את מצבם.

בתחומים בהם נדרשת בדיקה גופנית במפגש פרונטלי וביניהם : עיניים, אף אוזן וגרון, אורטופדיה וכדומה. גם במקרים אלה שיחת טלפון מאפשרת לוודא אם אכן חשוב שהמטופל יגיע למרפאה, ניתן לדחות או שאפשר לתת ייעוץ מרחוק. כל זאת בנוסף למערך ייעוצי האון ליין שהורחבו בפניה לכוכבית 2700 עם מומחים ברפואת משפחה, ילדים ועור, הפועלים לאחר שעות המרפאות ובסופי שבוע ועבור מבודדי בית החל מהבוקר ועד 23:00.בניטור שאנו עושים מסתמנת מגמת עליה משמעותית בשימוש בביקורים טלפוניים אצל הרופא האישי ושביעות הרצון גבוהה'. רק בריאות!
ד'ר נארימאן סאבא חאזן במהלך מתן ייעוץ רופא מומחה בטלפון. צילום: דוברות 'כללית'

ד'ר אנטוניו קוטלר בעת מתן ייעוץ מומחה בטלפון. צילום: דוברות 'כללית'

שלח לחבר להדפסה

כתבות נוספות במדור בריאות :
*   מתחם 'הילטון ביי' השיק בשיתוף פעולה...
*   מי הפתיעה את חברי צוות מוקד הלילה...
*   מהנדס, חוקר ננו ומשפטן באוניברסיטת...

אינדקס אתרים  
SSD בניית אתרים

הוסף למועדפים